Andorra i Catalunya han fet un nou pas per reforçar la seva col·laboració en matèria d’alt rendiment esportiu. El Centre de Tecnificació Esportiva d’Ordino (CTEO) ha rebut aquest dijous la visita del conseller d’Esports de la Generalitat, Berni Álvarez, en una trobada que ha servit per avançar en la recuperació del conveni de col·laboració entre el Govern d’Andorra i la Generalitat.
La ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica Bonell, ha explicat que l’objectiu és que els esportistes andorrans que entrenen al CAR de Sant Cugat puguin accedir als serveis que ofereix el centre català. “Teníem molt d’interès a poder arribar a un acord amb el conseller pel que fa als nostres esportistes que entrenen al CAR de Sant Cugat. Estem tractant això i esperem poder arribar a bon port”, ha afirmat.
Actualment són dues les esportistes andorranes que s’entrenen al CAR, Berta Miquel i Naiara Liñán i el conveni permetria que el Govern assumís serveis com l’assistència mèdica, la preparació física o el menjador. A més, Bonell ha destacat que també es treballa perquè esportistes catalans puguin utilitzar les instal·lacions del CTEO durant les seves estades a Andorra.
Per la seva banda, Berni Álvarez ha valorat molt positivament la col·laboració entre els dos territoris i ha assegurat que el conveni és perfectament viable. “Amb el volum que ens movem d’esportistes ho veig viable. Ho hem de treballar, però amb bona voluntat estic convençut que aquesta possibilitat pot ser una realitat”, ha assenyalat. El conseller també ha elogiat les instal·lacions del CTEO, que considera “un model que podem seguir” en altres centres de tecnificació catalans.